ທ່າ​ແຮງ “ການເຊື່ອມ​ໂຍງ​ເຊື່ອມ​ຈອດ” ຂອງ​ ສປປ ລາວ​ ນັບ​ມື້​ພົ້ນ​ເດັ່ນ​ດ້ວຍລົດໄຟ ລາວ-ຈີນ

ເມື່ອ​ຂະ​ບວນ​ລົດ​ໄຟ​ຂົນ​ສົ່ງ​ສິນ​ຄ້າ​ຖ້ຽວ​ທຳ​ອິດ ຂະ​ບວນ​ດ່ວນ​ລ້ານ​ຊ້າງ ​ທີ່​ແລ່​ນ​ດ້ວຍ​ຄວາມ​ໄວ 120 ກິ​ໂລ​ແມັດ​ຕໍ່​ຊົ່ວ​ໂມງ, ໄດ້​ຂັບເຄື່ອນ​ອອກ​ຈາກ​ນະ​ຄອນ​ຄຸນ​ມ ​ປະ​ເທດ​ຈີນ, ມຸ່ງ​ໜ້າ​ສູ່​ນະ​ຄອນຫຼວງວຽງ​ຈັນ​ ປະ​ເທດ​ລາວ, ​ລົດ​ໄຟ​ຖ້ຽວ​ນີ້ ​ໄດ້​ຂົນ​ສົ່ງ​ດອກ​ໄມ້, ຜັກ​ສົດ ແລະ​ສິນ​ຄ້າ​ອື່​ນໆ​ຂອງ​ແຂວງຢຸນ​ນານ​​ ມາສົ່ງ​ນະ​ຄອນຫຼວງວຽງ​ຈັນ ຊຶ່ງນຳ​ໃຊ້​ເວ​ລາ​ພຽງ​ແຕ່ 26 ຊົ່ວ​ໂມງ​ເທົ່າ​ນັ້ນ, ທັງນີ້ ໄດ້ຫຼຸດ​ເວ​ລາ​ການ​ຂົນ​ສົ່ງ​ສິນ​ຄ້າລະ​ຫວ່າງລາວ-ຈີນ, ໄດ້ເຮັດໃຫ້ສິນຄ້າເຂົ້າສູ່ຕະຫຼາດໄວຂຶ້ນ ຊຶ່ງເປັນ​ການ​ສະ​​ທ້ອນໃຫ້​ເຫັນ​ວ່າ: ​ທາງ​ລົດ​ໄຟ ລາວ-ຈີນ​ ໄດ້ເຮັດ​ໃຫ້​ທ່າ​ແຮງ “​ການເຊື່ອມ​ໂຍງ​ເຊື່ອມ​ຈອດຂອງ​ປະ​ເທດ​ລາວ​ ນັບ​ມື້​ນັບ​ພົ້ນ​ເດັ່ນ​.

ທາງ​ລົດ​ໄຟ ​ລາ​ວ-ຈີນ​ ທີ່​ເຊື່ອ​ມ​ຈອດ​ກັນ​ລະ​ຫວ່າງນະ​ຄອນ​ຄຸນ​ມີງ ​ກັບ​ ນະ​ຄອນຫຼວງ​ວຽງ​ຈັນເປັນ​ເສັ້ນ​ທາງ​ສຳ​ຄັນ​​ຂອງ​ແຂວງ​ຢຸນ​ນານ​​, ມຸ່ງ​ໜ້າສູ່​ພາກ​ພື້ນ​ເອເຊຍຕາ​ເວັນ​ອອກ​ສຽງ​ໃຕ້ ແລະ​ ໄດ້ຫຼຸ​ດ​ເວ​ລາ, ຫຼຸດ​ຕົ້ນ​ທຶນການ​ຂົນ​ສົ່ງ​ສິນ​ຄ້າ​ຢູ່​ລຽບ​ຕາມ​ເສັ້ນ​ທາງ​ສາຍ​ນີ້ຢ່າງ​ຫຼວງຫຼາຍ.ຊຶ່ງແຕ່​ກ່ອນ, ວິ​ສາ​ຫະ​ກິດ​ຕ່າງໆ​ຂອງ​ຈີນ ໄດ້​ຂົ​ນ​ສົ່ງ​ປຸຍ​ເຄ​ມີ, ຫົວ​ອາ​ຫານ​ສັດ ແລະ ​ສິນ​ຄ້າ​ອື່ນໆ​ໄປ​ສູ່​ປະ​ເທດ​ລາວ ແລະ​ ປະ​ເທດ​ໄທ​ຜ່ານ​ທາງ​ບົກ ແລະ​ ທາງ​ທະ​ເລ ແມ່ນຕ້ອງ​ໃຊ້​ເວ​ລາ​ເຖິງ 15 ວັນ​ຂຶ້ນ​ໄປ, ສົ່ງຜົນ​ໃຫ້​ການ​ຂົນ​ສົ່ງ​ມີ​ປະ​ສິດ​ທິ​ພາບ​ຕ່ຳ ແລະ ​ມີ​​ຄ່າຫຼຸ້ຍຫຼ້ຽນຫຼາຍ. ແຕ່​ປັດ​ຈຸ​ບັນ, ເວ​ລ​າ​ໃນການ​ຂົນ​ສົ່ງ​ສິນ​ຄ້າ​ໄດ້ຫຼຸດ​ລົງ​ເຫຼືອພຽງ​ 26 ຊົ່ວ​ໂມງ​ເທົ່າ​ນັ້ນ, ເຮັດໃຫ້ຕົ້ນ​ທຶນການ​ຂົນ​ສົ່ງ​ສິນ​ຄ້າ​ຫຼຸດ​ລົງ​ຢ່າງ​ຫຼວງຫຼາຍ.

ຢ່າງໃດກໍດີ, ຫວນຄືນເມື່ອວັນ​ທີ 4 ທັນ​ວາ 2021, ຂະ​ບວນ​ລົດ​ໄຟ​ຂົນ​ສົ່ງ​ສິນ​ຄ້​າ​ ລາວ-ຈີນ​ຖ້ຽວທຳ​ອິດ, ກໍໄດ້​​ແລ່ນ​ອອກ​ຈາກ​ນະ​ຄອນ​ຄຸນ​ມຊຶ່ງ​ເປັນ​ການ​ເປີດ​ສາກ​​ໃຫ້​ກັບການ​ຈໍ​ລະ​ຈອນ​ສິນ​ຄ້າ​ຂ້າມ​ຊາຍ​ແດນ ​ໂດຍ​ຜ່ານ​​ທາງ​ລົດ​ໄຟ ​ລາວ-ຈີນ. ຫຼັງ​ຈ​າກ​ນັ້ນ, ນະ​ຄອນກວາງ​ໂຈ່ວ, ນະ​ຄ​ອນ​ເສີງ​ຕູ່, ນະ​ຄອນ​​ຈຸ່ງກິ່ງ, ນະ​ຄອນ​ຊຽງ​ໄ​ຮ້ ແລະ ອີກກວ່າ 10 ນະ​ຄອນ​ຂອງ​ຈີນ ​ກໍໄດ້​ເປີດ​ຂະ​ບວນ​ລົດ​ໄຟ​ຂົນ​ສົ່ງ​ສິນ​ຄ້າ ​ລາ​ວ-ຈີນ ໂດຍ​ຜ່ານ​ນະ​ຄອນ​ຄຸນ​ມງ ແລ້ວ​ມຸ່ງ​ໜ້າ​ໄປ​ສູ່​ນະ​ຄອນຫຼວງວຽງ​ຈັນ​ ເມືອງເອກຂອງ​ປະ​ເທດ​ລາວ. ສ່ວ​ນ​ຂາ​ກັບ​ຂອງຂະ​ບວນ​ລົດ​ໄຟ​ຂົນ​ສົ່ງ​ສິນ​ຄ້າ​, ​ ກໍ​ໄດ້​​ແລ່ນ​ອອກ​ຈາກ​ນະ​ຄອນຫຼວງ​ວຽງ​ຈັນ ແລະ​ ມຸ່ງ​ໜ້າ​ສູ່​ນະ​ຄອ​ນ​ຕ່າງໆ​ຂອງ​​ປະ​ເທດ​ຈີນ​ເຊັ່ນ​ດຽວ​ກັນ.

ທ່ານ ​ສູ​ຊ່າວ, ຮອງ​ຜູ້​ອຳ​ນວຍ​ການ​ບໍ​ລິ​ສັດ​ຂົນ​ສົ່ງ​ຕູ້​ຄອນ​ເທນ​ເນີ​ຣ໌ທາງ​ລົດ​ໄຟ​​ສາ​ກົນຈີນ​ ຈຳ​ກັດ ຫຼື CRI​ntermodal ສາ​ຂາ​ນະ​ຄອນ​ຄຸນ​ມງ​ ໄດ້ກ່າວ​ວ່າ: ຂະ​ບວນ​ລົດ​ໄຟ​ຂົນ​ສົ່ງ​ສິນ​ຄ້າ​ລາວ-ຈີນ​ທີ່​ແລ່ນ​ອອກ​ຈາກ​ນະ​ຄອນ​ຄຸນ​ມ, ໄດ້​ເພີ່ມ​ຈຳ​ນວນ​ຖ້ຽວ ແລະ ມີການເພີ່ມຖ້ຽວ​ລົດຫຼາຍ​ທີ່​ສຸດ​​ເຖິງ 6ຖ້ຽວ, ຊຶ່ງໃນ​ໄ​ເບື້ອງ​ຕົ້ນ​ຂອງ​ການ​ເປີດ​ນຳ​ໃຊ້​ທາງ​ລົດ​ໄຟ​ລາວ-ຈີນ, ສິນ​ຄ້າ​ທີ່​ຂົນ​ສົ່ງ​ສ່ວນຫຼາຍ​ແມ່ນ​ຢາງ​ພາ​ລາ, ປຸຍ​ເຄ​ມີ ແລ​ະ ເຄື່ອງ​ໃຊ້​ປະ​ຈຳ​ວັນ, ແຕ່​ປັ​ດ​ຈຸ​ບັນ ປະ​ເພດ​ສິນ​ຄ້າ​ໄດ້​ເພີ່ມ​ຂຶ້ນ ຊຶ່ງລ​ວມ​ທັງ​ເຄື່ອງ​ຈັກ, ເຄື່ອງ​ຜະ​ລິດ​ໄຟ​ຟ້າ​ດ້ວຍ​ແສງ​ຕາ​ເວັ​ນ, ​ຜະ​ລິດ​ຕະ​ພັນການ​ສື່​ສານ, ລົດ, ແຜ່ນ​ແພ ແລະ​ອື່ນໆ ຊຶ່ງ​ມູນ​ຄ່າ​ຂອງ​ສິນ​ຄ້າ​ກໍ​ໄດ້​ເພີ່ມ​ຂຶ້ນ​ຢ່າງ​ບໍ່​ຢຸດ​ຢັ້ງ. ຫາກຄິດໄລ່ມາ​ຮອດວັນ​ທີ 3 ມັງ​ກອນ​ 2022ຊຶ່ງເປັນ​ວັນ​ຄົບ​ຮອບ 1 ເດືອນ​ຂອງ​ການເປີດ​ນຳ​ໃຊ້​ທາງ​ລົດ​ໄຟ​ລາວ-ຈີນ, ​ ​ຂະ​ບວນ​ລົດ​ໄຟ​ຂົນ​ສົ່ງ​ສິນ​ຄ້າ​ລາວ-ຈີນ ແມ່ນມີ​ທັງ​ໝົດ​ເຖິງ 380 ຖ້ຽວ, ​ໄດ້​ຂົນ​ສົ່ງ​ສິນ​ຄ້າ 170.000 ໂຕນ. ອັນໄດ້ສະແດງໃຫ້ເຫັນວ່າ ທາງ​ລົດ​ໄຟ​ລາວ-ຈີນ, ​ໄດ້​ກາ​ຍ​ເປັນ​ເສັ້ນ​ທາງ​ທາ​ງ​ບົກ​ສຳ​ຄັນ​ທີ່​ເຊື່ອມ​​ຈອດ​ກັນ​ລະ​ຫວ່າງ​ປະ​ເທດ​ຈີນ​ ກັບ ​ປະ​ເທດ​ລາວກໍ​ຄື​ບັນ​ດາ​ປະ​ເທດອ​າ​ຊ​ຽນ.

ທັງນີ້ ນັກວິເຄາະສະຖານະການ ໄດ້ໃຫ້ທັດສະນະວ່າ ຄຽງ​ຄູ່​ກັບ​ສັນ​ຍາ​ການ​ພົວ​ພັນ​ຄູ່​ຮ່ວມ​ມື​ເສດ​ຖະ​ກິດ​ຮອບ​ດ້ານ​ໃນ​ພາກ​ພື້ນ ຫຼື RCEP ມີ​ຜົນ​ບັງ​ຄັບ​ໃຊ້​ນັບ​ແຕ່​ວັນ​ທີ 1 ມັງ​ກອນ ປີ 2022 ເປັນ​ຕົ້ນ​ມາ, ພາກ​ພື້ນ​ແຫ່ງ​ນີ້​ ຈະ​ປະ​ຕິ​ບັດ​ນະ​ໂຍ​ບາຍ​ຕ່າງໆ​ທີ່​ເປັນປະ​ໂຫຍດ​ຕໍ່​ການ​ພັດ​ທະ​ນາ​ເສດ​ຖະ​ກິດ ຊຶ່ງ​ຈະ​ເຮັດ​ໃຫ້​ການ​ຄ້າ​ສິນ​ຄ້າ​ປະ​ເພ​ດ​ຈັ​ບ​ຕ້ອງ​ໄດ້ ແລະ​ ການ​ຄ້າ​ການ​ບໍ​ລິ​ການ​ສະ​ດວກດີກວ່າ​ເກົ່າ, ຕ່ອງ​ໂສ້​ການ​ຜະ​ລິດ ແລະ​ ຕ່ອງ​ໂສ້​ການ​ສະ​ໜອງ​ ຈະ​ມີ​ການ​ເຊື່ອມ​ໂຍງ​ເຂົ້າ​ກັນຫຼາຍ​ກວ່າ​ເກົ່າ, ການ​ລົງ​ທຶນ​ພາຍ​ໃນ​ພາກ​ພື້ນ​ແຫ່ງ​ນີ້​ກໍ​ຈະ​​ຄຶກ​ຄັກ​ຍິ່ງໆ​ຂຶ້ນ, ທາງ​ລົດ​ໄຟ​ລາວ-ຈີນ​ ໄດ້​ເຊື່ອມ​ຕໍ່​​ກັບຂະ​ບວນ​ລົດ​ໄຟ​ຈີນ-ຢຸໂຣປ​ຢູ່​ທິດ​ເໜືອ ແລະ​ ຕໍ່​ກັບ​ບັນ​ດາ​ປະ​ເທດ​ອາ​ຊຽນ​ຢູ່​ທິດ​ໃຕ້. ສັນ​ຍາ RCEP ກຳ​ລັງ​ໄດ້​ຮັບ​ການ​ຈັດ​ຕັ້ງ​ປະ​ຕິ​ບັດ​ເທື່ອ​ລະ​ກ້າວຊຶ່ງ​ຈະ​ຊ່ວຍຍົກ​ສູງ​ທ່າ​ແຮງ​ດ້ານ​ທີ່​ຕັ້ງ​ຂອງ​ປະ​ເທດ​ລາວ​ຢ່າງ​ບໍ່​ຢຸດ​ຢັ້ງ, ໂດຍ​ຫັນ​ທ່າ​ແຮງ​ນີ້​ເປັນ​ທ່າ​ແຮງ​ດ້ານ​ການ​ພັດ​ທະ​ນາ ແລະ​ ເຮັດ​ໃຫ້​ປະ​ເທດ​ລາວ​ກາ​ຍ​ເປັນ​ຈຸດ​ສູນ​ກາງ​ດ້ານ​ຄົມ​ມະ​ນາ​ຄົມ​ທາງ​ບົກ​ຂອງ​ການ​ໄປ​ມາ​ຫາ​ສູ່​ກັນ ແລະ​ ການ​ຂົນ​ສົ່ງ​ສິນ​ຄ້າລະ​ຫວ່າງຈີນ-ອາ​ຊຽນ ​ທັງ​ເປັນ​ການ​ເຊື່ອ​ໂຍງ​ເຊື່ອມ​ຈອດ​ກັນ​ຂອງ​ພາກ​ພື້ນ, ກໍຄືປະ​ເທດ​ອາ​ຊຽນ​ໃຫ້ນັບ​ມື້​ຫຼາຍຂຶ້ນ.ພ້ອມນັ້ນ, ກໍໍາ​ລັງ​ພິ​ຈາ​ລະ​ນາ​ການ​ຂົນ​ສົ່ງເຂົ້າ​ສູ່​ປະ​ເທດ​ຈີນ​ໂດຍ​ຜ່ານ​ປະ​ເທດ​ລາວ. ດັ່ງນັ້ນ, ຈິ່ງ​ເຊື່ອ​ໝັ້ນ​ວ່າ: ປະ​ເທດ​ລາວ​ຈະ​ສາ​ມາດ​ຈັດ​ຕັ້ງ​ປະ​ຕິ​ບັດ​ຍຸດ​ທະ​ສາດ​​ຂອງ​ຕົນຄື​ຫັນ ປະ​ເທດ​ທີ່​ບໍ່​ມີ​ທາງ​ອອກ​ສູ່​ທະ​ເລ​ເປັນ ປະ​ເທດ​ເຊື່ອມ​ໂຍງ​ເຊື່ອມ​ຈອດໃຫ້​ປະ​ສົບ​ຜົນ​ສຳ​ເລັດຫຼາຍກວ່າ​ເກົ່າ.

ຂອບໃຈຂໍ້ມູນຈາກເພຈ: ວິເຄາະສະຖານະການ