ຫາລືວຽກຄຸ້ມຄອງລົດບັນທຸກໜັກຜ່ານທາງຊົນນະບົດ

ກອງປະຊຸມປຶກສາຫາລືວຽກງານຄຸ້ມຄອງລົດບັນທຸກໜັກທີ່ນຳໃຊ້ເສັ້ນທາງຊົນນະບົດໄດ້ຈັດຂຶ້ນໃນວັນທີ 16 ມີນາ 2021 ທີ່ຫ້ອງປະຊຸມພະແນກໂຍທາທິການ ແລະຂົນສົ່ງ (ຍທຂແຂວງສະຫວັນນະເຂດທີ່ຈັດໂດຍສະຖາບັນຝຶກອົບຮົມໂຍທາທິການ ແລະຂົນສົ່ງ ແລະໂຄງການພັດທະນາຊົນນະບົດ (RDP1-KFW) ພາຍໃຕ້ການເປັນປະທານກອງປະຊຸມຂອງ ທ່ານ ປະສົງສິນ ຈະເລີນສຸກ ກຳມະການປະຈຳພັກແຂວງເຈົ້ານະຄອນໄກສອນ ພົມວິຫານມີທ່ານ ວິລັດ ເລີດນິຍົມ ຮອງຫົວໜ້າພະ ແນກ ຍທຂ ແຂວງ, ຮອງເຈົ້າເມືອງນອງຮອງເຈົ້າເມືອງເຊໂປນ, ຫ້ອງການ ຍທຂ  ເມືອງເຊໂປນ ແລະ ເມືອງນອງ, ພະນັກງານວິຊາການຈາກຫ້ອງການຂົວທາງ ແລະຫ້ອງການຂົນສົ່ງແຂວງພ້ອມທັງທີ່ປຶກສາໂຄງການເຂົ້າຮ່ວມ.

  ທ່ານ ປະສົງສິນ ຈະເລີນສຸກ ໄດ້ຍົກໃຫ້ເຫັນວ່າ: ບັນຫາຮ້າຍແຮງທີ່ເຮັດໃຫ້ເສັ້ນທາງເປ້ເພເສຍຫາຍກໍ່ແມ່ນການບັນທຸກເກີນສະນັ້ນຈຶ່ງຂໍຮຽກຮ້ອງມາຍັງທຸກພາກ ສ່ວນທີ່ກ່ຽວຂ້ອງຂັ້ນຕ່າງໆເອົາໃຈໃສ່ໃນການປະຕິບັດມາດຕະການທີ່ວາງອອກຢ່າງເຂັ້ມງວດໂດຍສະເພາະຕໍ່ກັບລົດບັນທຸກທີ່ບັນທຸກນໍ້າໜັກເກີນກຳນົດພ້ອມກັນເປັນເຈົ້າໃນການຄຸ້ມຄອງ ແລະປົກປັກຮັກສາເສັ້ນທາງເພື່ອໃຫ້ບໍ່ໃຫ້ເປ້ເພ ແລະໃຫ້ສາມາດນຳໃຊ້ໄດ້ຍາວນານ.

  ໂອກາດນີ້, ໃນພິທີຈະໄດ້ຮັບຟັງການນຳສະເໜີກົດໝາຍວ່າດ້ວຍທາງຫຼວງ ຂອງ ສປປ ລາວ, ຕາໜ່າງເສັ້ນທາງ ຂອງ ສປປ ລາວ, ມາດຕະຖານການອອກແບບເສັ້ນ ທາງ ແລະຜົນກະທົບຈາກນໍ້າໜັກເພົາເກີນກຳນົດ, ຄວາມເປັນມາຂອງໂຄງການ RIP, RDP ແລະ RISL ແລະການບໍາລຸງຮັກສາເສັ້ນທາງ ແລະຜົນກະທົບຈາກລົດບັນທຸກນໍ້າໜັກເກີນຈາກນີ້, ບັນດາທ່ານທີ່ໄດ້ເຂົ້າຮ່ວມໃນກອງປະຊຸມກໍ່ຍັງຈະໄດ້ມີການປຶກສາຫາລືແລກປ່ຽນຄຳຄິດຄຳເຫັນເຊິ່ງກັນ ແລະກັນຢ່າງກົງໄປກົງມາເພື່ອເປັນທິດທາງແກ້ໄຂບັນຫາກ່ຽວກັບການຄຸ້ມຄອງລົດບັນທຸກໜັກທີ່ນຳໃຊ້ເສັ້ນທາງຊົນນະບົດພາຍໃນແຂວງສະຫວັນນະເຂດນຳອີກ.

  ໃນທ້າຍປີ 2017, ລັດຖະບານ . ເຢຍລະມັນ ໄດ້ຕົກລົງສືບຕໍ່ຊ່ວຍເຫຼືອລ້າແຂວງສະຫວັນນະເຂດເພື່ອກໍ່ສ້າງພື້ນຖານໂຄງລ່າງທາງຊົນນະບົດໄລຍະ 1 ຢູ່ 2 ຕົວເມືອງຂອງແຂວງຄື: ເມືອງໂປນ ແລະ ເມືອງນອງຊຶ່ງມີລວງຍາວທັງໝົດປະມານ 57,7 ກວ່າກິໂລແມັດກວ້າງ 4,5 ແມັດບາງບ່ອນກວ້າງເຖິງ 5,5 ແມັດ ໂດຍທາງທີ່ຜ່ານບ້ານປະຊາຊົນແມ່ນໄດ້ປູຢາງ 2 ຊັ້ນ ແລະເຂດສູງຊັນແມ່ນໄດ້ປູຢາງເຊັນດຽວກັນເພື່ອຫຼີກເວັ້ນການເປ້ເພເສຍຫາຍໄວພິເສດບ່ອນທີ່ມີຄວາມສ່ຽງຕໍ່ການເຊາະເຈື່ອນທາງໂຄງການແມ່ນໄດ້ປູເບຕົງ, ປະກອບປ້າຍສັນຍານຄົບຊຸດ, ມີການກໍ່ສ້າງຮ່ອງລະບາຍນໍ້າ, ວາງທໍ່ລອດທາງ, ກໍ່ສ້າງທໍ່ລ່ຽມກໍ່ສ້າງຕ້ານເຈື່ອນ ແລະວາງປ້າຍໂຄສະນາເຂດຊຸມຊົນໃນແຕ່ລະຈຸດຊຶ່ງການກໍ່ສ້າງທາງຊົນນະບົດຢູ່ແຂວງສະຫວັນນະເຂດໃນຄັ້ງນີ້ໂດຍໄດ້ຮັບທຶນງົບປະມານການຊ່ວຍເຫຼືອລ້າຈາກລັດຖະບານເຢຍ ລະມັນ 85% (ໂດຍຜ່ານທະນາຄານພັດທະນາຂອງປະເທດເຢຍລະມັນ KFW),ທຶນປະກອບສ່ວນຂອງລັດຖະບານລາວ 15% (ກະຊວງຍທຂ 10% ແລະແຂວງສະຫວັນນະເຂດ 5%), ມາຮອດປະຈຸບັນການກໍ່ສ້າງເສັ້ນທາງດັ່ງກ່າວແມ່ນໃກ້ສໍາເລັດແລ້ວໂດຍທາງໂຄງການໄດ້ມອບເສັ້ນທາງດັ່ງກ່າວໃຫ້ປະຊາຊົນທີ່ອາໄສເລາະ ຕາມເສັ້ນທາງເປັນຜູ້ຄຸ້ມຄອງ ແລະບູລະນະຮັກສາເສັ້ນທາງຕໍ່ໄປ.