ກຽມສ້າງທາງດ່ວນຫຼວງພະບາງ-ອຸດົມໄຊ

  ແຂວງຫຼວງພະບາງ ໄດ້ຈັດກອງປະຊຸມເພື່ອປຶກສາຫາລືວຽກງານຮ່ວມກັນເພື່ອສຶກສາສໍາຫຼວດຄວາມເປັນໄປໄດ້ຂອງແລວທາງດ່ວນຊ່ວງທີ III ແຕ່ນະຄອນຫຼວງພະບາງ ແຂວງຫຼວງພະບາງ ຫາເມືອງໄຊ ແຂວງອຸດົມໄຊ ຂຶ້ນໃນວັນທີ 6 ພະຈິກຜ່ານມາທີ່ຫ້ອງປະຊຸມພະແນກໂຍທາທິການ ແລະຂົນສົ່ງແຂວງ, ໂດຍການເປັນປະທານຂອງທ່ານ ສຸກັນ ບຸນຍົງ ຮອງເຈົ້າແຂວງຫຼວງພະບາງ,ມີທ່ານ ບຣົ່ງວ່າງ ຫວ່າງເຈຍຊ່າ ຫົວໜ້າພະແນກ ຍທຂ, ມີຫົວໜ້າພະແນກການທີ່ກ່ຽວຂ້ອງ,ຜູ້ຕາງໜ້າຈາກເມືອງ, ບ້ານພ້ອມດ້ວຍວິຊາການເຂົ້າຮ່ວມ.

  ທ່ານ ສຸກັນບຸນຍົງ ຮອງເຈົ້າແຂວງໆ ຫຼວງພະບາງກ່າວວ່າ: ຊ່ວງທາງດ່ວນທີ III ຈາກການສໍາຫຼວດສຶກສາກໍານົດແລວທາງແຕ່ນະຄອນຫຼວງພະບາງ ແຂວງຫຼວງພະບາງ ຫາເມືອງໄຊ ແຂວງອຸດົມໄຊ ໄດ້ມີການປຽບທຽບເປັນ 3 ແລວທາງຄືແລວ K, A ແລະ B ເມື່ອພິຈາລະນາແລ້ວບໍລິສັດຮັບເໝົາກໍ່ສ້າງໄດ້ສະເໜີໃຫ້ເລືອກແລວທາງ K ເຊິ່ງເປັນແລວທາງສົ່ງຜົນດີຕໍ່ການປົກປັກຮັກສາສິ່ງແວດລ້ອມ, ມີຜົນປະໂຫຍດຕໍ່ການພັດທະນາຕົວເມືອງນະຄອນຫຼວງພະບາງ ແລະເມືອງງາ, ສະດວກຕໍ່ປະ ຊາຊົນໃນຂອບເຂດຕົວເມືອງຂຶ້ນ-ລົງ,ມີຜົນດີຕໍການປົກປັກຮັກສາແຫຼ່ງນໍ້າຂອງແມ່ນໍ້າຂອງ ແລະພັດທະນາການຂົນສົ່ງຫຼາຍຮູບແບບເຊື່ອມຕໍ່ທາງບົກ ແລະທາງລົດໄຟ, ທັງຂະໜາດໂຄງການນ້ອຍ, ຄວາມຫຍຸ້ງຍາກ ແລະສິ່ງທ້າທາຍໃນການກໍ່ສ້າງໜ້ອຍລວມເຖິງໄລຍະເວລາໃນການກໍ່ສ້າງສັ້ນລົງ.

   ສ່ວນແລວທາງດ່ວນນີ້ຈະຜ່ານເມືອງງາ, ນາກົກເຂົ້າຫາເມືອງໄຊ ແຂວງອຸດົມໄຊ ມີໄລຍະທາງທັງໝົດ 113,9 ກິໂລແມັດ, ເນື້ອທີ່ນໍາໃຊ້ທັງໝົດປະມານ 1.055 ເຮັກຕາ, ສະເພາະຊ່ວງຜ່ານແຂວງຫຼວງພະບາງມີ 29,8 ກິໂລແມັດ, ຜ່ານແຂວງອຸດົມໄຊໄລຍະທາງ 84,1 ກິໂລແມັດ. ຈະໄດ້ສ້າງຂົວທັງໝົດ 96 ແຫ່ງ, ຄວາມຍາວ 19.496 ແມັດ, ອຸມົງ 8 ແຫ່ງ, ຍາວ 14.940 ແມັດ, ຈຸດຂື້ນລົງ 5 ແຫ່ງ, ດ້ານມາດຕະຖານເຕັກນິກຂອງອຸມົງແມ່ນໄດ້ສົມທຽບກັບມາດຕະຖານເຕັກນິກການອອກແບບຂອງໂຄງການກໍ່ສ້າງທາງດ່ວນຊ່ວງທີ I ແຕ່ນະຄອນຫຼວງວຽງຈັນຫາວັງວຽງປະກອບມີ 4 ຊ່ອງຈະລາຈອນ(2 ຊ່ອງໄປ 2 ຊ່ອງກັບ) ໜ້າທາງກວ້າງ 23 ແມັດ, ຊຶ່ງປະກອບມີຊ່ອງຈະລາຈອນ, ດອນກາງ ແລະບ່າທາງ, ອຸມົງຄວາມກວ້າງສຸດທິ 10,25 ແມັດ,ສູງສຸດທິ 5 ແມັດ,ອາຍຸການນໍາໃຊ້ອອກແບບສໍາລັບອຸມົງ 100 ປີ. ລວມມູນຄ່າການກໍ່ສ້າງແລວK ທັງໝົດ 19,9 ຕື້ຢວນ ຫຼືປະມານ 2,88 ຕື້ໂດລາສະຫະລັດ ແລະສໍາລັບແລວ A ແລະ B ແມ່ນມີມູນຄ່າສູງກວ່າແລວ K.

   ເມື່ອທາງດ່ວນນີ້ສ້າງສໍາເລັດແລ້ວຈະໃຊ້ເວລາໃນການເດີນທາງຈາກນະຄອນຫຼວງພະບາງຫາເມືອງໄຊ ແຂວງອຸດົມໄຊ ພຽງແຕ່ 1 ຊົ່ວໂມງ 30 ນາທີ. ຈາກທີ່ໃຊ້ເວລາ 6 ຊົ່ວໂມງເດີນທາງປົກກະຕິ ແລະຈາກແຂວງຫຼວງພະບາງຫານະຄອນຫຼວງວຽງຈັນທາງດ່ວນ 256 ກິໂລແມັດ ຈະໃຊ້ເວລາພຽງ 3 ຊົ່ວໂມງຈາກໃຊ້ເວລາເດີນ ທາງປົກກະຕິ 11 ຊົ່ວໂມງ.

--------------

ຂ່າວ: ສີສຸວັນ 

ຮູບພາບ#ຫນັງສືພິມເສດຖະກິດສັງຄົມ