ທ່ານ ສອນໄຊ ຍົມມະລາ ຮອງຫົວໜ້າລັດວິສາຫະກິດນໍ້າປະປາສາຂາ ແຂວງຫຼວງນໍ້າທາໃຫ້ສຳພາດຕໍ່ນັກຂ່າວວ່າ: ເລີ່ມແຕ່ກໍ່ສ້າງເສັ້ນທາງລົດໄຟລາວ-ຈີນ ໂຮງງານນໍ້າປະປາບ້ານນາເຕີຍໄດ້ປະສົບປັນຫານໍ້າເກືອໄຫຼອອກມາຈາກອຸໂມງມິດຕະພາບລາວ-ຈີນສູ່ ແມ່ນໍ້າທຸງເຮັດໃຫ້ນໍ້າປະປາເຄັມກາງ ເດືອນຕຸລາ ໄດ້ສົມທົບກັບບໍລິສັດທາງ ລົດໄຟແລ້ວກໍ່ໄດ້ແກ້ໄຂພ້ອມນີ້ໂຄງການທາງລົດໄຟໄດ້ໃຫ້ງົບປະມານຈຳນວນໜຶ່ງສ້າງໂຮງງານນໍ້າປະປາບ້ານນາເຕີຍຊຶ່ງແມ່ນລັດວິສາຫະກິດນໍ້າປະປາເປັນຜູ້ອອກທຶນກ່ອນ ແລະໂຄງການທາງລົດໄຟເປັນຜູ້ໃຊ້ແທນຄືນມູນຄ່າ 300 ກວ່າລ້ານກີບ,ເພື່ອເຮັດໃຫ້ປະຊາຊົນໄດ້ຊົມໃຊ້ນໍ້າທີ່ສະອາດ, ໂຮງງານສາມາດຜະລິດນໍ້າໄດ້ 1,2 ພັນແມັດກ້ອນຕໍ່ມື້, ມີ 314 ຄົວເຮືອນທີ່ຊົມໃຊ້ນໍ້າເທົ່າກັບ 400 ແມັດກ້ອນຕໍ່ມື້.
ທ່ານ ຈັນທະຈອນ ແກ້ວລະຄອນຕາງ ໜ້າຄະນະຄຸ້ມຄອງໂຄງການທາງລົດໄຟແຂວງຫຼວງນໍ້າທາກ່າວວ່າ: ນໍ້າເຄັມແມ່ນເນື່ອງຈາກການເຈາະອຸໂມງທາງລົດໄຟລາວ-ຈີນໃນຊ່ວງທ້າຍເດືອນກັນຍາຜ່ານມາເຈາະອຸໂມງມິດຕະພາບລາວ-ຈີນ ຊຶ່ງເຈາະໄປຖືກສາຍນໍ້າເກືອ ແລະໄດ້ເຮັດໃຫ້ນໍ້າເກືອໄຫຼໃສ່ແມ່ນໍ້າທຸງແລ້ວສົ່ງກະທົບຕໍ່ໂຮງງານນໍ້າປະປາບ້ານນາເຕີຍ, ສະນ້ັນມາຮອດກາງເດືອນຕຸລາຄະນະປະສານງານຂັ້ນແຂວງຈິ່ຶງໄດ້ສົບທົບກັບລັດວິສາຫະກິດນ້ຳປະປາ, ຄະນະຄຸ້ມຄອງໂຄງການກະຊວງໂຍທາທິການ ແລະ ຂົນສົ່ງ ແລະ ບໍລິສັດທາງລົດໄຟລາວ-ຈີນ ລົງກວດກາຕົວຈິງຮ່ວມກັນແລ້ວໄດ້ເຫັນດີເປັນເອກະພາບໃຫ້ກໍ່ສ້າງຫົວງານນ້ຳປະປາບ້ານນາເຕີຍແຫ່ງໃໝ່ຢູເຂດບ້ານຕີນຕົກ ແລະວາງທໍ່ຈຳນວນໜຶ່ງເພື່ອແກ້ໄຂບັນຫານໍ້າເຄັມ.
ສຳລັບການກໍ່ສ້າງອຸໂມງທາງໂຄງການກໍ່ສ້າງທາງລົດໄຟກໍໄດ້ມີວິທີການແບບໃໝ່ໃນການແກ້ໄຂບັນຫານໍ້າເຄັມເຊັ່ນດຽວກັນເພື່ອເຮັດແນວໃດໃຫ້ນໍ້າເກືອທີ່ໄຫຼອອກຈາກການກໍ່ສ້າງອຸໂມງນັ້ນໃຫ້ຍັງປະລິມານໜ້ອຍທີ່ສຸດ, ການກວດກາເຫັນວ່ານໍ້າເກືອທີ່ໄຫຼອອກມານັ້ນແມ່ນມີປະລິມານໜ້ອຍລົງກວ່າເກົ່າ, ຜ່ານການວັດແທກຕົວຈິງເຫັນວ່າປະລິມານນໍ້າເກືອໃນເມື່ອກ່ອນ 4 ມີລີລິດຕໍ່ນໍ້າ 1 ລິດ ມາເປັນ 2 ມີລິລິດຕໍ່ນໍ້າ 1 ລິດ ແລ້ວມາຜະລິດເປັນນໍ້າປະປາເຫຼືອພຽງແຕ່ 0,13 ມີລີລິດຕໍ່ນໍ້າ 1 ລິດ ເຫັນວ່າຢູ່ໃນເກນມາດຕະຖານຂອງສາກົນ; ຊຶ່ງໃນຕໍ່ໜ້າທາງໂຄງການມີແຜນຈະໃຊ້ເຕັກນິກສູງກວ່າເກົ່າເຂົ້າໃນການກໍ່ສ້າງອຸໂມງດັ່ງກ່າວເພື່ອບໍ່ໃຫ້ມີນໍ້າເກືອໄຫຼອອກມາ ແລະ ສົ່ງຜົນກະທົບຕໍ່ສາຍນໍ້າທຸງອີກ.
__________
ຂຽນໂດຍ: ກິ່ນນາລົມ ແອ່ນຖ່າຍໄທ
ພາບ ແລະຂ່າວຈາກ: ໜັງສືພິມເສດຖະກິດ-ສັງຄົມ