ຂະນະນີ້ມີຫຼາຍບໍລິສັດທີ່ກຳລັງຫາທາງພັດທະນາເຮືອບິນຂະໜາດເທົ່າກັບລົດທີ່ອອກບິນແລະລົງຈອດໃນແນວຕັ້ງທີ່ເອີ້ນ ສັ້ນໆວ່າ VTOL ທີ່ສາມາດພາຜູ້ ໂດຍສານເດີນທາງເໜືອການຈາ ລະຈອນທາງພື້ນດິນທີ່ແອອັດດ້ວຍ ຄວາມໄວກວ່າ 100 ໄມລຕໍ່ຊົ່ວ ໂມງ ຫຼື 160 ກິໂລແມັດແລະລົງ ຈອດໃນພື້ນທີ່ຈຳກັດທີ່ເຕັມໄປດ້ວຍຕຶກແລະອາຄານຂອງເມືອງໃຫຍ່ໄດ້.
ທີມນັກວິໄຈຊີ້ວ່າຍວດຍານ ແຫ່ງອະນາຄົດນຈະຊ່ວຍຫຼຸດປະລິມານອາຍພິດເຮືອນແກ້ວລົງໄດ້ເຖິງເຄິ່ງໜຶ່ງຕໍ່ຜູ້ໂດຍສານສາມ ຄົນຕໍ່ການເດີນທາງໄລຍະ 100 ກິ ໂລແມັດ ແຕ່ວ່າການປະຢັດທີ່ວ່ານີ້ ຈະເກີດຂຶ້ນໄດ້ກໍຕໍ່ເມື່ອມີຜູ້ໂດຍ ສານດັ່ງກ່າວເລືອກທີ່ໂດຍສານຮ່ວມໄປກັບຜູ້ອື່ນໃນຍວດຍານເພື່ອອະນາຄົດນີ້ແທນການຂັບລົດສ່ວນຕົວເກຣກໍຣີ່ຄຽວລຽນ (Gregory Keoleian) ຜູ້ຊ່ຽວຊານແຫ່ງCenter for Suistainable Systems ຂອງມະຫາວິທະຍາໄລ ມິຊິແກນກ່າວໃນຖະແຫຼງການວ່າ ປະຫຼາດໃຈຫຼາຍທີ່ພົບວ່າຍວດຍານ VTOL ມີສັກກະຍະພາບສູງທາງ ດ້ານປະຢັດພະລັງງານ ແລະການ ປ່ອຍອາຍພິດເຮືອນແກ້ວເຂົາຍົກ ຕົວຢ່າງວ່າຍວດຍານ VTOLຫາກບັນທຸກຜູ້ໂດຍສານເຕັມອັດ ຕາຈະສາມາດປະຢັດໄດ້ຫຼາຍກວ່າ ການເດີນທາງດ້ວຍລົດລະຫວ່າງ ເມືອງ San Francisco ໄປຍັງ ເມືອງ San Jose ຫຼື ຈາກເມືອງ Detroit ໄປຍັງ Cleveland ຜປັນ ຕົ້ນທາງມະຫາວິທະຍາໄລມິຊິແກນ ກຳລັງເຮັດວຽກຮ່ວມກັບທີມນັກວິ ໄຈທີ່ບໍລິສັດຜະລິດລົດຟອດພົບ ວ່າຍວດຍານ VTOL ຕ້ອງໃຊ້ພະ ລັງງານໃນປະລິມານຫຼາຍໃນການ take-off (ທະຍານຂຶ້ນ) ແລະ ໃນການໄຕ່ລະດັບຄວາມສູງແຕ່ຈະ ມີປະສິດທິພາບຫຼາຍກວ່າລົດເມື່ອຂຶ້ນເຖິງລະດັບການບິນຜົນການສຶກສາກ່ຽວກັບເລື່ອງນີ້ທີ່ຕີພິມໃນ ວາລະສານ Nature Communicationsຊີ້ວ່ານັ້ນມີຜົນໃຫ້ແທັກຊີບິນໄດ້ນີ້ສ້າງອາຍພິດເຮືອນແກ້ວໃນປະລິມານຫຼາຍກວ່າລົດຫາກ ເດີນທາງໃນໄລຍະສັ້ນແຕ່ຈະມີປະ ສິດທິພາບຫຼາຍກວ່າຫາກເດີນທາງ ໃນໄລຍະໄກກວ່າ.
ຜົນການສຶກສາຂອງທາງມະ ຫາວິທະຍາໄລມິຊິແກນບໍ່ໄດ້ຊີ້ ແຈງວ່າຍວດຍານບິນໄດ້ VTOL ຈະເລີ່ມໃຫ້ບໍລິການລູກຄ້າເປັນຄັ້ງທຳອິດເມື່ອໃດ.