ການລົງທຶນໃສ່ຄູ ແມ່ນການລົງທຶນໃສ່ ອະນາຄົດຂອງປະເທດລາວ

ການພັດທະນາເຕັກໂນໂລຊີໃນໂລກປະຈຸບັນ ໄດ້ນັບມື້ນັບຂະຫຍາຍໂຕເຮັດໃຫ້ຜູ້ຄົນທົ່ວທຸກ ມູມໂລກສາມາດຕິດຕໍ່ສື່ສານເຖິງກັນໄດ້ງ່າຍຂຶ້ນ ແຕ່ມີຄຳເວົ້າໜຶ່ງທີ່ຍັງຄົງນຳໃຊ້ໄດ້ທຸກຍຸກສະໄຫມ: “ປູກເຂົ້າໃຊ້ເວລາໜຶ່ງປີ, ປູກຕົ້ນໄມ້ໃຫ້ກາຍເປັນຮົ່ມເງົາໃຊ້ເວລາສິບປີ, ເພື່ອສ້າງອະນາຄົດທີ່ດີຕ້ອງໃຫ້ການສຶກສາແກ່ລູກຫລານຂອງພວກເຮົາ.” ນີ້ຄືເຫດຜົນທີ່ ສປປ ລາວ ໄດ້ໃຫ້ຄຳໝັ້ນສັນຍາຕໍ່ການພັດທະນາການສຶກສາຂອງປະເທດໂດຍໃຫ້ຄວາມສຳຄັນຕໍ່ສິດທິຂອງເດັກທຸກຄົນໃນການຮຽນຮູ້ ເເລະ ເຕີບໂຕ.

ໃນໄລຍະ 50 ປີທີ່ຜ່ານມາ, ລັດຖະບານແຫ່ງ ສປປ ລາວ ໄດ້ເຮັດວຽກກັບຄູ່ຮ່ວມພັດທະນາຕ່າງໆ ເປັນຕົ້ນແມ່ນອົງການອຸຍນີເຊັບ ແລະສະຫະພາບເອີຣົບ ເພື່ອສ້າງລະບົບການສຶກສາທີ່ເດັກນ້ອຍທຸກຄົນສາມາດເຂົ້າເຖິງໄດ້. ນັບຕັ້ງແຕ່ການສ້າງອາຄານຮຽນ ຈົນໄປເຖິງການປັບປຸງຫລັກສູດການຮຽນການສອນ ແລະໄດ້ສຸມຄວາມພະຍາຍາມຢ່າງບໍ່ຢຸດຢັ້ງຕໍ່ວຽກງານການສຶກສາຊຶ່ງເຮັດໃຫ້ໄດ້ຮັບໝາກຜົນທີ່ເພິ່ງພໍໃຈໃນລະດັບໜຶ່ງ. ແຕ່ເຖິງແນວໃດກໍຕາມ, ສິ່ງທີ່ຄວນເອົາໃຈໃສ່ຫລາຍກວ່ານີ້ ແມ່ນຄຸນນະພາບຂອງຄູ.

ຄູ ບໍ່ພຽງແຕ່ແມ່ນຜູ້ໃຫ້ການສຶກສາແຕ່ພວກເຂົາຍັງເປັນຕົວແບບ ເເລະແຮງບັນດານໃຈໃຫ້ກັບນັກຮຽນນັກສຶກສາ ແລະຍັງເປັນຜູ້ສ້າງອະນາຄົດຂອງລູກຫລານ. ສຳລັບຫລາຍໆຄົນອາດຈະມີ ຄູ-ອາ ຈານຜູ້ໃດໜຶ່ງທີ່ເຮົາຍັງຈົດຈຳໄດ້ດີ ເເລະຜູ້ທີ່ໄດ້ປ່ຽນເເປງຊີວິດຂອງເຮົາທັງເປັນຜູ້ທີ່ໄດ້ໃຫ້ບົດຮຽນອັນລໍ້າຄ່າແກ່ພວກເຮົາມາຮອດທຸກມື້ນີ້. ບາງຄົນຍັງໄດ້ຮັບເເຮງບັນດານໃຈເພື່ອເຮັດວຽກເປັນຄູສອນຍ້ອນມີຄູ-ອາຈານ ເປັນຕົວແບບໃນຊີວິດຂອງພວກເຂົາ.

“ການເປັນຄູແມ່ນຄວາມໃຝ່ຝັນຂອງຂ້າພະເຈົ້າ. ຕອນທີ່ຍັງນ້ອຍ, ຄູອາຈານໄດ້ເປັນຕົວແບບ ແລະເຮັດໃຫ້ຂ້າພະເຈົ້າເກີດເເຮງບັນດານໃຈໃນການເປັນຄູໃນມື້ນີ້.” ນີ້ຄືຄຳເວົ້າຈາກທ່ານ ສອນໄຊ ຈັນທະມາລາ ຊຶ່ງປັດຈຸບັນ ລາວກໍໄດ້ບັນລຸຄວາມຝັນຂອງລາວໂດຍການເປັນຄູສອນຢູ່ທີ່ໂຮງຮຽນມັດທະຍົມສຶກສາຕອນຕົ້ນສີສັດຕະນາກ, ນະຄອນຫລວງວຽງຈັນ ຊຶ່ງລາວກໍເປັນອີກຜູ້ໜຶ່ງທີ່ສືບຕໍ່ສ້າງແຮງບັນດານໃຈ ແລະເປັນຕົວເເບບທີ່ດີໃຫ້ກັບຄົນຮຸ່ນຕໍ່ໆໄປ. ຜົນຈາກການຄົ້ນຄວ້າຮ່ວມກັບສະຫະພາບເອີຣົບ ພົບວ່າຄຸນນະພາບຂອງຄູນັ້ນແມ່ນຕົວຊີ້ວັດອັນສຳຄັນທີ່ບົ່ງບອກເຖິງຜົນການຮຽນຂອງນັກຮຽນຊຶ່ງຫລາຍໂຮງຮຽນແມ່ນປະຕິບັດໄດ້ດີໂດຍສຸມໃສ່ການຮຽນຮູ້ສໍາລັບນັກຮຽນທຸກຄົນໂດຍສະເພາະເເມ່ນໃຫ້ຄວາມເອົາໃຈໃສ່ຕໍ່ນັກຮຽນທີ່ມີຜົນການຮຽນຕໍ່າ.

ຕົວຊີ້ວັດເຫລົ່ານີ້ຍັງສະທ້ອນເຖິງຄວາມເຂົ້າໃຈໃນລະດັບໂລກກ່ຽວກັບການສຶກສາ. ຕົວຢ່າງ, ລະບົບການສຶກສາຂອງປະເທດຟິນແລນທີ່ປະສົບຜົນສຳເລັດເພາະໄດ້ສຸມໃສ່ຄວາມສະເໝີພາບໃນການຮຽນຮູ້ສຳລັບເດັກທຸກຄົນໂດຍສະເພາະການສະໝັບສະໝູນເດັກນ້ອຍດ້ອຍໂອກາດທີ່ສຸດເພື່ອຜົນປະໂຍດຂອງທຸກຄົນ. ຢູ່ ສ ເກົາຫລີ ເຊັ່ນດຽວກັນ, ອາຊີບຄູເປັນອາຊີບທີ່ໄດ້ຮັບຄວາມນັບຖືຢ່າງກວ້າງຂວາງ ເເລະມີບົດບາດອັນລໍ້າຄ່າ. ສ່ວນລະບົບການສຶກສາຂອງປະເທດຫວຽດນາມ ເເມ່ນຖືກຍອມຮັບວ່າປະສົບຜົນສຳເລັດຫລາຍຄືບັນດາປະເທດຕາເວັນຕົກ ເຊັ່ນ: ປະເທດອັງກິດ ແລະການາດາ. ຍ້ອນວ່າພວກເຂົາໄດ້ລົງທຶນໃສ່ການສ້າງຄວາມອາດສາມາດຂອງຄູ ເເລະໄດ້ໃຫ້ການຝຶກອົບຮົມຕ່າງໆ ແກ່ຄູອາຈານຢ່າງຕໍ່ເນື່ອງຊຶ່ງເປັນການຢືນຢັນຄຳເວົ້າທີ່ວ່າ "ຄູທີ່ດີກໍຄືນັກຮຽນທີ່ດີ"

ສປປ ລາວ ໄດ້ມີການພັດທະນາລະບົບການສຶກສາຂອງຕົນເອງມາຢ່າງຕໍ່ເນື່ອງ ເເລະເຖິງເວລາທີ່ຈະກ້າວໄປອີກຂັ້ນຕອນໝຶ່ງນັ້ນກໍຄືການປັບປຸງການສຶກສາເພື່ອເດັກທຸກຄົນ ແຕ່ງົບປະມານເພື່ອສະໝັບສະໜຸນຄູອາຈານ ເເມ່ນຍັງບໍ່ພຽງພໍ. ດັ່ງນັ້ນ, ການຈັດສັນງົບປະມານຂອງລັດທີ່ເພີ່ມຂຶ້ນເພື່ອລົງທຶນໃນການຝຶກອົບຮົມສ້າງຂີດຄວາມສາມາດຂອງຄູ ແລະ ຮບປະກັນການສຶກສາທີ່ມີຄຸນນະພາບ ຈຶ່ງເປັນເປົ້າໝາຍທີ່ສຳຄັນຂອງໂຄງການສະຫນັບສະຫນູນ ດ້ານງົບປະມານຂອງສະຫະພາບເອີຣົບ ໃຫ້ເເກ່ລັດຖະບານ ສປປ ລາວ. ເຖິງເວລາແລ້ວທີ່ ສປປ ລາວ ຈະຕ້ອງຈັດລໍາດັບເອົາການສຶກສາເປັນບູລິມະສິດສູງສຸດຂອງປະເທດ, ລວມທັງການຮັບປະກັນວ່າຄູອາຈານ ໄດ້ຮັບເງິນເດືອນທີ່ເໝາະສົມກັບໜ້າທີ່ພວກເຂົາ ແລະສ້າງແຮງຈູງໃຈຕ່າງໆໃຫ້ກັບຄູຊຶ່ງທັ້ງໝົດນີ້ກໍຄືການລົງທຶນໃສ່ອະນາຄົດຂອງປະເທດຊາດພວກເຮົາຢ່າງແທ້ຈິງ.

ເພື່ອສະໝັບສະໝູນໃຫ້ ສປປ ລາວ ມີຄວາມພ້ອມໃນອະນາຄົດ, ພວກເຮົາຕ້ອງໃຊ້ເເນວທາງ 3 ປະການ: ການລົງທຶນດ້ານງົບປະມານ, ການປັບປຸງນະໂຍບາຍ ແລະການປ່ຽນເເປງວັດທະນາທຳໄປສູ່ການຮັບຮູ້ຄວາມສຳຄັນຂອງຄູ. ຜົນປະໂຫຍດຈາກການລົງທຶນໃນວຽກງານດັ່ງກ່າວນີ້ ແມ່ນບໍ່ຈຳກັດ ເເລະໃນຂະນະທີ່ພວກເຮົາສືບຕໍ່ສ້າງທ່າແຮງດ້ານມະນຸດຂອງຊາດ, ພວກເຮົາຕ້ອງສຸມຄວາມເອົາໃຈໃສ່ຕໍ່ຜູ້ທີ່ເປັນກຸນເເຈໃນການສ້າງທ່າແຮງນັ້ນໃຫ້ຫລາຍຂຶ້ນນັ້ນກໍຄືຄູອາຈານ.

ໃນຂະນະທີ່ພວກເຮົາສະເຫລີມສະຫລອງໂອກາດຄົບຮອບ 50 ປີ ຂອງການຮ່ວມມືລະຫວ່າງ ລັດຖະບານແຫ່ງ ສປປ ລາວ ແລະອົງການອຸຍນີເຊັບ, ພວກເຮົາຕ້ອງຈັດເອົາການລົງທຶນໃສ່ການສຶກສາທີ່ມີຄຸນນະພາບເປັນບູລິມະສິດອັນຮີບດ່ວນທີ່ສຸດ. ອະນາຄົດຂອງ ສປປ ລາວ ແມ່ນຢູ່ໃນຫ້ອງຮຽນຂອງພວກເຮົາໃນມື້ນີ້ ແລະອະນາຄົດນັ້ນແມ່ນເລີ່ມຕົ້ນດ້ວຍການລົງທຶນໃສ່ຄູ.

ຂຽນໂດຍ:
• ທ່ານນາງປອ ສີສຸກວົງວິຈິດ, ຮອງລັດຖະມົນຕີກະຊວງສຶກສາທິການ ແລະ ກິລາ
• ທ່ານນາງອີນາມາຊິວລີໂອນີແຕ, ເອກອັກຄະລັກຖະທູດສະຫະພາບເອີຣົບ ປະຈຳສປປ ລາວ
• ທ່ານນາງດຣ. ເພຍເຣເບນໂລບຣິໂຕ, ຜູ້ຕາງໜ້າອົງການຢູນີເຊັບ ປະຈຳສປປ ລາວ