ໃນວັນທີ 15 ທັນວາ 2022, ໃນວາລະດຳເນີນກອງປະຊຸມສະໄໝສາມັນ ເທື່ອທີ 4 ຂອງສະພາແຫ່ງຊາດ ຊຸດທີ IX ໂດຍການເປັນປະທານຂອງທ່ານ ນາງ ສູນທອນ ໄຊຍະຈັກ ຮອງປະທານສະພາແຫ່ງຊາດ, ທ່ານ ວຽງທະວີສອນ ເທບພະຈັນ ປະທານອົງການກວດສອບ ແຫ່ງລັດ ໄດ້ສະເໜີຮ່າງກົດໝາຍ ວ່າດ້ວຍການກວດສອບແຫ່ງລັດ ເຊິ່ງປກອບມີ XII ພາກ, ເພີ່ມຂຶ້ນ 2 ພາກ, 13 ໝວດ ເພີ່ມຂຶ້ນ 6 ໝວດ ແລະ ມີ 96 ມາດຕາ ເພີ່ມຂຶ້ນ 21 ມາດຕາ. ໃນນີ້, ມີການປັບປຸງ 64 ມາດຕາ, ສ້າງໃໝ່ 25 ມາດຕາ ແລະ ຮັກສາເນື້ອໃນໄວ້ຄືເກົ່າ 7 ມາດຕາ. ຈາກນັ້ນ ບັນດາສະມາຊິກສະພາແຫ່ງຊາດ(ສສຊ) ຫລາຍເຂດເລືອກຕັ້ງ ໄດ້ສຸມໃສ່ປະກອບຄຳເຫັນໃສ່ຮ່າງກົດໝາຍດັ່ງກ່າວ ເພື່ອໃຫ້ການປັບປຸງກົດໝາຍໃນຄັ້ງນີ້ ມີຄຸນນະພາບ, ຖືກຕ້ອງ, ຄົບຖ້ວນ, ສົມບູນ ສອດຄ່ອງກັບຫລັກການແຫ່ງກົດໝາຍ ແລະ ສາມາດນຳໄປຈັດຕັ້ງປະຕິບັດໄດ້ຢ່າງໂລ່ງລ່ຽນ ປະກອບສ່ວນຊຸກຍູ້ການຈັດເກັບລາຍຮັບໃຫ້ຄົບຖ້ວນ, ປ້ອງກັນ ແລະ ຈໍາກັດການຮົ່ວໄຫລ ຂອງລາຍຮັບ; ພ້ອມທັງຄຸ້ມຄອງລາຍຈ່າຍງົບ ປະມານແຫ່ງລັດ ໄດ້ຢ່າງມີປະສິດທິຜົນ.
ໂອກາດນີ້ ທ່ານ ວຽງທະວີສອນ ເທບພະຈັນ ໃຫ້ຮູ້ວ່າ: ກົດໝາຍວ່າດ້ວຍການກວດສອບ ແຫ່ງລັດ ເປັນໜຶ່ງໃນບັນດາກົດໝາຍຂອງ ສປປ ລາວ ຊຶ່ງໄດ້ປະກອບສ່ວນອັນສຳຄັນ ເຂົ້າໃນການຍົກສູງປະສິດທິພາບ ຂອງການຄຸ້ມຄອງລັດ ຄຸ້ມຄອງສັງຄົມດ້ວຍກົດໝາຍ, ເປັນເຄື່ອງມືໃຫ້ອົງການຈັດຕັ້ງພັກ-ລັດ ໂດຍສະ ເພາະອົງການກວດສອບແຫ່ງລັດ, ນໍາໃຊ້ເປັນບ່ອນອີງໃນການນຳພາ-ຊີ້ນຳ ວຽກງານກວດສອບ ໃຫ້ມີປະ ສິດທິພາບ ແລະ ປະສິດທິຜົນ. ຜ່ານການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດກົດໝາຍດັ່ງກ່າວ ໃນໄລຍະຜ່ານມາ ປະກົດເຫັນວ່າການກຳນົດເນື້ອໃນບາງມາດຕາ ຍັງບໍ່ຄົບຖ້ວນ, ບໍ່ຮັດກຸມ, ບໍ່ຈະແຈ້ງ, ບໍ່ຊັດເຈນ ເຮັດໃຫ້ການຕີຄວາມໝາຍຕໍ່ບາງເນື້ອໃນ ບໍ່ເປັນເອກະພາບກັນ ຫຼື ບໍ່ໄປໃນທິດທາງດຽວກັນ, ການກຳນົດສາຍພົວພັນພາລະບົດບາດ ລະຫວ່າງອົງການກວດສອບແຫ່ງລັດ ແລະບາງອົງການອຳນາດລັດທີ່ເຄື່ອນໄຫວໃນວຽກງານທີ່ກ່ຽວພັນກັນ ໂດຍສະເພາະໃນວຽກງານແກ້ໄຂຜົນການກວດສອບຍັງບໍ່ຊັດເຈນ ເຮັດໃຫ້ການນຳໄປຈັດຕັ້ງຜັນຂະຫຍາຍພົບຂໍ້ຫຍຸ້ງຍາກ ຫລືບໍ່ໄດ້ດີເທົ່າທີ່ຄວນ.
ທ່ານ ວຽງທະວີສອນ ເທບພະຈັນ ຍັງກ່າວວ່າ: ພາຍຫລັງກົດໝາຍສະບັບນີ້ຖືກປັບປຸງ ແລະຮັບຮອງແລ້ວຈະເຮັດໃຫ້ວຽກງານກວດສອບແຫ່ງລັດມີປະສິດທິພາບ, ປະສິດທິຜົນສູງຂຶ້ນກວ່າເກົ່າ; ສະພາແຫ່ງຊາດ ມີຂໍ້ມູນທີ່ຊັດເຈນຂຶ້ນກວ່າເກົ່າເພື່ອເປັນບ່ອນອີງໃນການພິຈາລະນາ ຫລືຕົກລົງບັນຫາສໍາຄັນພື້ນຖານຂອງປະເທດຊາດ; ເຮັດໃຫ້ ຫົວໜ່ວຍງົບປະມານ, ຫົວໜ່ວຍທຸລະກິດ ແລະຫົວໜ່ວຍທີ່ບໍ່ສະແຫວງຫາ ຜົນກໍາໄລ ຫຼືເປົ້າໝາຍຖືກກວດສອບເຄື່ອນໄຫວຖືກຕ້ອງຕາມກົດໝາຍ; ສະກັດກັ້ນ ປະກົດການຫຍໍ້ທໍ້ທາງດ້ານການເງິນ ແລະງົບປະມານແຫ່ງລັດ; ປົກປ້ອງສິດຜົນປະໂຫຍດຂອງລັດ, ຂອງລວມໝູ່ ແລະຂອງປະຊາຊົນ, ເຮັດໃຫ້ການຈັດຕັ້ງ, ພະນັກງານ-ລັດຖະກອນ ທີ່ເຮັດວຽກຄຸ້ມຄອງງົບປະມານ-ການເງິນ ມີສະຕິ ເຄົາລົບກົດໝາຍ.
ພ້ອມນີ້, ຍັງມີຄວາມສຳຄັນໃນການສົ່ງເສີມການລົງທຶນ ພາຍໃນ ແລະຕ່າງປະເທດ; ເຮັດໃຫ້ການຄຸ້ມຄອງລັດ, ຄຸ້ມຄອງເສດຖະກິດການຈັດຕັ້ງມີຄວາມໜັກແໜ້ນ ເຂັ້ມແຂງ; ຊຸກຍູ້ການພັດທະນາ ເສດຖະກິດ-ສັງຄົມ ໃຫ້ຂະຫຍາຍຕົວຫມັ້ນຄົງ, ໜັກແໜ້ນ; ປະກອບສ່ວນເຂົ້າໃນການ ຍົກສູງຄຸນນະພາບໃນການແກ້ໄຂຜົນການກວດສອບເປັນຕົ້ນແມ່ນການເກັບກູ້ເງິນຄືນເຂົ້າງົບປະມານແຫ່ງລັດຕາມຜົນການກວດສອບໄດ້ຫລາຍຂຶ້ນກວ່າເກົ່າ; ປະກອບສ່ວນເຂົ້າໃນການປ້ອງກັນ ແລະ ແກ້ໄຂບັນຫາກ່ຽວຂ້ອງຕ່າງໆທີ່ເກີດຂຶ້ນໃນໄລຍະຜ່ານມາໄດ້ຮັບຜົນດີກວ່າເກົ່າ.
ຂ່າວ: ຂປລ. ສົມຫວັງ; ພາບ: ເກດສະໜາ