ທາງລົດໄຟລາວ-ຈີນທີ່ເປີດນຳໃຊ້ຈະຄົບ 1 ປີ ເປັນພຽງຈຸດເລີ່ມຕົ້ນເທົ່ານັ້ນ ຫາກບໍ່ແມ່ນຈຸດໝາຍປາຍທາງສຸດທ້າຍ

ໃນລະຫວ່າງວັນທີ 29 ພະຈິກ-ວັນທີ 1 ທັນວານີ້, ທ່ານ ທອງລຸນ ສີສຸລິດ ເລຂາທິການໃຫຍ່ຄະນະບໍລິຫານງານສູນກາງພັກ ປະຊາຊົນປະຕິວັດລາວ ປະທານປະເທດແຫ່ງ ສປປ ລາວ ໄດ້ຢ້ຽມຢາມ ສປ ຈີນ ທາງລັດຖະກິດ, ໃນເວລາທ່ານ ສີ ຈິ້ນຜິງ ເລຂາທິການໃຫຍ່ຄະນະກຳມະການສູນກາງພັກຄອມມູນິດຈີນ ປະທານປະເທດແຫ່ງ ສປ ຈີນ ພົບປະກັບທ່ານ ທອງລຸນ ສີສຸລິດ, ທ່ານສີຈິ້ນຜິງກ່າວວ່າ: ທາງລົດໄຟຈີນ-ລາວບໍ່ພຽງແຕ່ໄດ້ສ້າງຜົນປະໂຫຍດຢ່າງຫຼວງຫຼາຍໃຫ້ແກ່ປະຊາຊົນສອງຊາດລາວຈີນເທົ່ານັ້ນ, ຫາກຍັງໄດ້ເປັນແບບຢ່າງໃຫ້ແກ່ການຮ່ວມກັນສ້າງ “ໜຶ່ງແລວໜຶ່ງເສັ້ນທາງ” ແລະການຊຸກຍູ້ການສ້າງປະຊາຄົມຮ່ວມຊາຕາກຳຂອງມວນມະນຸດອີກດ້ວຍ. ວັນທີ 3 ທັນວານີ້, ທາງລົດໄຟລາວ-ຈີນຈະເປີດນຳໃຊ້ຄົບຮອບໜຶ່ງປີ, ໜຶ່ງປີມານີ້, ທາງລົດໄຟລາວ-ຈີນໄດ້ສ້າງຜົນງານທີ່ໂດດເດັ່ນຫຼາຍຢ່າງເຊິ່ງໄດ້ກາຍເປັນແບບຢ່າງທີ່ມີຊີວິດຊີວາທີ່ “ຈັບຕ້ອງໄດ້ ແລະສຳຜັດໄດ້” ສໍາລັບການຮ່ວມມືລະຫວ່າງສອງປະເທດທີ່ໄດ້ສ້າງຜົນປະໂຫຍດໃຫ້ແກ່ປະຊາຊົນສອງຊາດ ແລະ ປະຊາຊົນໃນພາກພື້ນ.

ປີ 2021, ທາງລົດໄຟລາວ-ຈີນເປີດນຳໃຊ້ ເນື່ອງໃນໂອກາດຈີນ-ລາວ ສ້າງຕັ້ງສາຍພົວພັນທາງການທູດຄົບຮອບ 60 ປີ. ໃນມື້ນັ້ນ, ປະມຸກລັດສອງປະເທດຈີນ ແລະ ລາວ ໄດ້ຮ່ວມກັນເຂົ້າຮ່ວມພິທີເປີດນຳໃຊ້ທາງລົດໄຟລາວ-ຈີນ ໂດຍຜ່ານທາງວິດີໂອ, ທ່ານ ທອງລຸນ ສີສຸລິດ ໄດ້ໃຊ້ຄຳສັບ “ຄວາມໃຝ່ຝັນກາຍເປັນຄວາມຈິງ” ມາພັນລະນາການເວລາສຳຄັນດັ່ງກ່າວ. ໂດຍຖືໂອກາດທີ່ທ່ານ ທອງລຸນ ສີສຸລິດ ມາຢ້ຽມ ຢາມຈີນຄັ້ງນີ້, ບົດບາດຂອງທາງລົດໄຟລາວ-ຈີນ ຈະສູງຂຶ້ນຕື່ມອີກ ແລະ ເປັນສິ່ງຊຸກຍູ້ການຮ່ວມມືລະຫວ່າງສອງປະເທດກໍຄືການຮ່ວມມືພາກພື້ນໃຫ້ເຂົ້າສູ່ລວງເລິກ.

ທາງລົດໄຟລາວ-ຈີນຈະຊຸກຍູ້ການຮ່ວມມືດ້ານເສດຖະກິດການຄ້າຈີນ-ລາວຕື່ມອີກ. ນັບແຕ່ເປີດນຳໃຊ້ 1 ປີມານີ້,ນັບລວມແລ້ວ, ທາງລົດໄຟລາວ-ຈີນ ໄດ້ຂົນສົ່ງສິນຄ້າຫຼາຍກວ່າ 10 ລ້ານໂຕນ, ປະເພດສິນຄ້າຈາກ 100 ກວ່າປະເພດໃນໄລຍະຕົ້ນ ເຊັ່ນ: ຝຸ່ນເຄມີ, ສັບພະສິນຄ້າເປັນຕົ້ນ ໄດ້ຂະຫຍາຍມາເປັນ 1.200 ກວ່າປະເພດ ເຊັ່ນ: ເອເລັກໂຕຣນິກ, ອຸປະກອນຜະລິດໄຟຟ້າດ້ວຍແສງຕາເວັນ, ໝາກໄມ້ແຊ່ເຢັນ ແລະອື່ນໆ.

ລະຫວ່າງເດືອນມັງກອນຫາເດືອນຕຸລາປີນີ້, ຍອດມູນຄ່າການຄ້າຂາເຂົ້າ-ຂາອອກຂອງດ່ານບໍ່ຫານ-ບໍ່ເຕ່ນ ທີ່ເຊື່ອມຕໍ່ທາງລົດໄຟລາວ-ຈີນໄດ້ບັນລຸເຖິງ 1,024 ຕື້ໂດລາສະຫະລັດ, ເປັນ 1,8 ເທົ່າຂອງປີ 2021. ຈີນ ແລະ ລາວ ໄດ້ກຳໂອກາດການມີຜົນບັງຄັບໃຊ້ຂອງສັນຍາວ່າດ້ວຍການພົວພັນຄູ່ຮ່ວມເສດຖະກິດຮອບດ້ານໃນພາກພື້ນ ຫຼື RCEP ແລະໄດ້ສ້າງກຳລັງຂັບເຄື່ອນໃໝ່ໃຫ້ແກ່ການຮ່ວມມືດ້ານເສດຖະກິດການຄ້າຕື່ມອີກລະຫວ່າງສອງປະເທດ, ທາງລົດໄຟລາວ-ຈີນ ຈະເສີມຂະຫຍາຍບົດບາດອັນໃຫຍ່ຫຼວງກວ່າເກົ່າໃຫ້ແກ່ການຮ່ວມມືດ້ານເສດຖະກິດການຄ້າລະຫວ່າງສອງປະເທດ.

ທາງລົດໄຟລາວ-ຈີນ ຈະຊ່ວຍຊຸກຍູ້ການຮ່ວມມືດ້ານການຫຼຸດຜ່ອນຄວາມທຸກຍາກລະຫວ່າງຈີນ-ລາວຕື່ມອີກ. ທາງລົດໄຟລາວ-ຈີນ ໄດຂັບເຄື່ອນການພັດທະນາຂົງເຂດການທ່ອງທ່ຽວ, ກະສິກຳ ແລະ ຊົນລະປະທານຂອງທ້ອງຖິ່ນລຽບ ຕາມທາງລົດໄຟ, ສາມາດດຶງດູດນັກທ່ອງທ່ຽວ ແລະ ນັກລົງທຶນຕ່າງປະເທດໄດ້ຫຼາຍກວ່າເກົ່າ, ຮ່ວມກັນຊຸກຍູ້ໃຫ້ປະຊາຊົນທ້ອງຖິ່ນຫຼຸດພົ້ນອອກຈາກຄວາມທຸກຍາກ ແລະຊຸກຍູ້ການເຕີບໂຕຂອງເສດຖະກິດພາກພື້ນ. ທ່ານ ນາງ ຄຳເພົາ ເອີນທະວັນ ເອກອັກຄະລັດຖະທູດ ສປປ ລາວ ປະຈຳ ສປ ຈີນເຄີຍກ່າວວ່າ: ການເປີດນຳໃຊ້ທາງລົດໄຟລາວ-ຈີນຈະເປັນການສະໜັບສະໜູນນະໂຍບາຍຫຼຸດຜ່ອນຄວາມທຸກຍາກຂອງລັດຖະບານລາວ, ເຮັດໃຫ້ປະຊາຊົນທ້ອງຖິ່ນມີລາຍໄດ້ເພີ່ມຂຶ້ນ ແລະ ຫຼຸດຜ່ອນຄວາມທຸກ ຍາກ, ເປີດກວ້າງການໄປມາຫາສູ່ກັນລະຫວ່າງປະຊາຊົນສອງຊາດລາວແລະຈີນ, ຂະຫຍາຍເຄືອຂ່າຍຄົມມະນາຄົມຂົນສົ່ງພາຍໃນປະເທດລາວກໍຄືທົ່ວພາກພື້ນອາຊີຕາເວັນອອກສຽງໃຕ້ໃຫ້ກວ້າງອອກ.

ທາງລົດໄຟລາວ-ຈີນຈະຊຸກຍູ້ການພັດທະນາ ແລະຄວາມຈະເລີນຮຸ່ງເຮືອງຂອງພາກພື້ນຕື່ມອີກ. ການເປີດນຳໃຊ້ທາງລົດ ໄຟລາວ-ຈີນໄດ້ຍົກລະດັບການເຊື່ອມໂຍງເຊື່ອມຈອດຂອງພາກພື້ນໃຫ້ສູງຂຶ້ນຢ່າງຫຼວງຫຼາຍ, ການຂົນສົ່ງສິນຄ້າໄດ້ກວມເອົາຈີນ, ລາວ, ໄທ, ມຽນມາ, ມາເລເຊຍ, ກຳປູເຈຍ ແລະ ສິງກະໂປເປັນຕົ້ນ. ທາງລົດໄຟລາວ-ຈີນ ຍັງໄດ້ຄົ້ນຄວ້າຮູບແບບການຂົນສົ່ງທາງລົດໄຟສາກົນແບບໃໝ່ ຄື: “ຂະບວນສາຍດ່ວນແມ່ນໍ້າລ້ານຊ້າງ-ແມ່ນໍ້າຂອງ+ທຸລະກິດເອເລັກໂຕຣນິກຂ້າມຊາຍແດນ” ແລະ “ທາງລົດໄຟລາວ- ຈີນ+ຂະບວນລົດໄຟຈີນ-ເອີຣົບ” ເປັນຕົ້ນ ເຊິ່ງໄດ້ເຊື່ອມຕໍ່ກັບເຄືອຂ່າຍຄົມມະນາຄົມຂົນສົ່ງທີ່ກວ້າງຂວາງກວ່າເກົ່າ, ຄວາມສາມາດການຂົນສົ່ງສິນຄ້າຂ້າມຊາຍແດນໄດ້ສູງຂຶ້ນກວ່າເກົ່າ.

ກໍເໝືອນດັ່ງຄຳເວົ້າຂອງທ່ານ ທອງທຸນ ສີສຸລິດ ໃນຂະນະທີ່ທ່ານໃຫ້ສຳພາດຕໍ່ນັກຂ່າວ CMG ວ່າ: ທາງລົດໄຟລາວ-ຈີນ ເປັນພຽງຈຸດເລີ່ມຕົ້ນເທົ່ານັ້ນຫາກຍັງບໍ່ແມ່ນຈຸດໝາຍປາຍທາງສຸດທ້າຍ. ທາງລົດໄຟລາວ-ຈີນຈະບໍ່ຢຸດຕິຢູ່ພາຍໃນປະເທດລາວເທົ່ານັ້ນ ແລະຈະບໍ່ແມ່ນມີຜົນງານພຽງແຕ່ໃນປັດຈຸບັນເທົ່ານັ້ນ. ໃນອະນາຄົດ, ທາງລົດໄຟລາວ-ຈີນຍັງຈະສືບຕໍ່ເນັ່ງໄປສູ່ປະເທດຕ່າງໆໃນໂລກ. ເມື່ອຮອດເວລານັ້ນ, ການພົວພັນແບບຕ່າງຝ່າຍຕ່າງມີຜົນປະໂຫຍດລະຫວ່າງສອງປະເທດລາວແລະຈີນຈະມີການຂະຫຍາຍຕົວຫຼາຍກວ່າເກົ່າ.