ມອບ-ຮັບຖາວອນ ທາງແຕ່ 4 ແຍກຕານມີໄຊ-3 ແຍກສີເກີດ

ພາຍຫຼັງກຸ່ມບໍລິສັດ ຕັງຈະເລີນ ຈໍາກັດຜູ້ດຽວ (ຜູ້ຮັບເໝົາ) ໄດ້ມອບໂຄງການກໍ່ສ້າງສ້າງເສັ້ນທາງເບຕົງເສີມເຫຼັກ ແຕ່ 4 ແຍກ ໄຟອໍານາດຕານມີໄຊ ເມືອງໄຊທານີ-3 ແຍກສີເກີດ ເມືອງນາຊາຍທອງ ນະຄອນຫຼວງວຽງຈັນ (ນວ) ໃຫ້ພະແນກໂຍທາທິການ ແລະຂົນສົ່ງ (ຍທຂ) ນວ (ເຈົ້າຂອງໂຄງການ) ເປັນຜູ້ຄຸ້ມຄອງປົກປັກຮັກສາ ແລະນໍາໃຊ້ແຕ່ທ້າຍປີ 2020 ເປັນຕົ້ນມາພ້ອມທັງຜ່ານໄລຍະຮັບປະກັນໂຄງການເປັນເວລາ 1 ປີກວ່າ ພະແນກ ຍທຂ ນວ ຈຶ່ງໄດ້ເຊີນເອົາພາກສ່ວນກ່ຽວຂ້ອງໂດຍສະເພາະຫ້ອງວ່າການປົກຄອງ ນວ ກົມຂົວທາງກະຊວງ ຍທຂ ບັນດາພະແນກການຂະແໜງການ ແລະຫ້ອງການ ຍທຂ ເມືອງລົງກວດກາການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດການມອບ-ຮັບຖາວອນໂຄງການດັ່ງກ່າວ ໃນວັນທີ 5 ສິງ ຫາ ຜ່ານມາ.

ເສັ້ນທາງເບຕົງເສີມເຫຼັກ ແຕ່ 4 ແຍກ ໄຟອໍານາດ ຕານມີໄຊ-3 ແຍກສີເກີດ ເປັນເສັ້ນທາງໜຶ່ງທີ່ເຂົ້າແຜນບູລິມະສິດທຶນເປົ້າໝາຍຂອງລັດຖະບານເລີ່ມແຕ່ປີ 2017 ໃນການປັບປຸງພື້ນຖານໂຄງລ່າງຂອງ ນວ ເຊິ່ງລັດຖະບານມອບໃຫ້ ນວ ເປັນໃຈກາງໃນການຊີ້ນໍາ-ນໍາພາຮອບດ້ານ ພ້ອມທັງຊຸກຍູ້ຕິດຕາມກວດກາຢ່າງໃກ້ຊິດ ທັງເປັນເສັ້ນທາງສາຍຫຼັກທີ່ມີບົດບາດສໍາຄັນໃນການເຊື່ອມຕໍ່ລະຫວ່າງທາງຫຼວງແຫ່ງຊາດ ເລກທີ 13 ເໜືອ ທາງດ່ວນວຽງຈັນ-ວັງວຽງ ແລະທາງ 13ໃຕ້ ພາຍຫຼັງໄດ້ຮັບການຊີ້ນໍາຈາກ ນວ ກໍຄືພະແນກ ຍທຂ ນວ ກຸ່ມບໍລິສັດ ຕັງຈະເລີນ ຈໍາກັດຜູ້ດຽວ ກໍໄດ້ດໍາເນີນການສໍາຫຼວດ-ອອກແບບສຶກສາຄວາມເປັນໄປໄດ້ໂຄງການດັ່ງກ່າວ ເບື້ອງຕົ້ນໄດ້ກໍານົດມາດຕະຖານເຕັກນິກຂະໜາດໜ້າທາງເດີມກວ້າງ 10 ແມັດ ມາເປັນ 28 ແມັດ ເພື່ອໃຫ້ສອດຄ່ອງກັບສະພາບຄວາມເປັນຈິງໃນສະເພາະໜ້າ ແລະ ຍາວນານ ເພື່ອຮອງຮັບການຂະຫຍາຍຕົວດ້ານເສດຖະກິດ ແລະການຂະຫຍາຍຕົວເມືອງໃນອະນາຄົດຫຼັງຈາກໄດ້ຮັບການພິຈາລະນາ-ຮັບຮອງດ້ານມາດຕະຖານເຕັກນິກ ມູນຄ່າການກໍ່ສ້າງກໍໄດ້ລົງນາມສັນຍາໂຄງການກໍ່ສ້າງຕາມສັນຍາສະບັບເລກທີ 0333/ຈນວ ລົງວັນທີ 13 ກັນຍາ 2016 ເສັ້ນທາງດັ່ງກ່າວມີຄວາມຍາວ 9,3 ກິໂລແມັດ ກວ້າງ 28 ແມັດ ໜ້າທາງປູດ້ວຍເບຕົງເສີມເຫຼັກ ໜາ 23 ຊັງຕີແມັດ ມີ 6 ເລນລົດແລ່ນ ມີດອນກາງທາງທາງຄົນຍ່າງສອງເບື້ອງພ້ອມໄຟເຍືອງທາງ ນອກນີ້ຍັງໄດ້ຍົກຍ້າຍ-ຕິດຕັ້ງຕາຂ່າຍໄຢຟ້າ 22kv ຍົກຍ້າຍ-ຕິດຕັ້ງສາຍເຄເບິ້ນ ຍົກຍ້າຍ-ຕິດຕັ້ງລະບົບນໍ້າປະປາ ແລະ ລະບົບລະບາຍນໍ້າໃໝ່ທັງໝົດເຊິ່ງນັບແຕ່ມື້ເລີ່ມກໍ່ສ້າງເສັ້ນທາງດັ່ງກ່າວເປັນຕົ້ນມາກຸ່ມບໍລິສັດ ຕັງຈະເລີນ ຈໍາກັດຜູ້ດຽວ ໄດ້ເອົາໃຈໃສ່ຢ່າງຕັ້ງໜ້າໃນການປະສານສົມທົບກັບເຈົ້າຂອງໂຄງການອໍານາດການປົກຄອງ ແລະປະຊາຊົນທີ່ອາໃສຢູ່ເຂດດັ່ງກ່າວໂດຍສະເພາະການປຸກລະດົມຂົນຂວາຍໃຫ້ເຂົາເຈົ້າມີສ່ວນຮ່ວມໃນການຂະຫຍາຍໜ້າທາງໃຫ້ໄດ້ຕາມາດຕະຖານເຕັກນິກພ້ອມທັງໄດ້ສຸມທຶນຮອນພາຫານະກົນຈັກພະນັກງນວິຊາການເປັນຈໍານວນຫຼວງຫຼາຍເຂົ້າໃນການກໍ່ສ້າງເພື່ອເຮັດໃຫ້ສໍາເລັດຕາມລະດັບຄາດໝາຍມີຄວາມສວຍງາມ ແລະຮັບປະກັນດ້ານເຕັກນິກ.

ເຖິງວ່າການກໍ່ສ້າງຕົວຈິງພົບຄວາມຫຍຸ້ງຍາກຫຼາຍດ້ານເປັນຕົ້ນການໄກ່ເກ່ຍສິ່ງກີດຂວາງການສັນຈອນຕິດຂັດການລະບາດຂອງພະຍາດໂຄວິດ-19 ແລະຫາງສຽງຈົ່ມວ່າຂອງສັງຄົມແຕ່ກຸ່ມບໍລິສັດ ຕັງຈະເລີນ ຈໍາກັດຜູ້ດຽວ ກໍໄດ້ຕັດສິນໃຈສູງໃນການຄົ້ນຄວ້າທຶນຮອນ ວັດຖຸຕ່າງໆ ເພື່ອສືບຕໍ່ຈັດຕັ້ງປະຕິບັດ ເຮັດໃຫ້ໂຄງການນີ້ສໍາເລັດຢ່າງຈົບງາມມູນຄ່າການກໍ່ສ້າງໂຄງການດັ່ງກ່າວ 45.110.661 ລ້ານໂດລາສະຫະລັດ (1 ໂດລາສະຫະລັດ/8.122 ກີບ) ຫຼື ເທົ່າກັບ 366,38 ຕື້ກີບ ເຊິ່ງໄລຍະຜ່ານມາເຈົ້າຂອງໂຄງການໄດ້ຊໍາລະໃຫ້ຜູ້ຮັບເໝົາແລ້ວ 53,21 ຕື້ກີບ ປັດຈຸບັນຍັງເຫຼືອ 313,02 ຕື້ກີບ ທີ່ເຈົ້າຄອງໂຄງການຈະຕ້ອງຊໍາລະໃຫ້ສໍາເລັດ.