ສື່ມວນຊົນລາວໄດ້ຮັບການຍົກລະດັບເພື່ອສ້າງລາຍຮັບຈາກສື່ອອນລາຍ

ສະມາຄົມນັກຂ່າວແຫ່ງ ສປປ ລາວ ຮ່ວມກັບສະມາຄົມນັກຂ່າວນັກໜັງສືພິມ ແລະສະມາຄົມຜູ້ຜະລິດຂ່າວອອນລາຍແຫ່ງປະເທດໄທຈັດຊຸດອົບຮົມໃນຫົວຂໍ້ : “ ການນໍາພາເຮັດຕົວຈິງເພື່ອພັດທະນາທັກສະການສ້າງລາຍຮັບຈາກສື່ອອນລາຍໃຫ້ອົງການສື່ມວນຊົນລາວ ” ການຝຶກອົບຮົມໃນຄັ້ງນີ້ໄດ້ເຕົ້າໂຮມເອົາບັນດາຜູ້ທີ່ມີໜ້າທີ່ຮັບ ຜິດຊອບ ແລະນັກວິຊາການລະດັບແຖວຫນ້າທາງດ້ານວຽກງານຖະແຫຼງຂ່າວ-ສື່ມວນຊົນ ແລະວຽກງານເຕັກໂນໂລຊີການສື່ສານ ແລະຂໍ້ມູນຂ່າວສານມາແບ່ງປັນຄວາມຮູ້ ແລະບົດຮຽນປະສົບການທາງດ້ານວຽກງານຂ່າວ, ກໍ່ຄືການນຳໃຊ້ ICT ໃນສປປ ລາວເຮົາກໍ່ຄືໃນໂລກ.

ໂດຍການເຂົ້າຮ່ວມຂອງທ່ານ ສະຫວັນຄອນ ຣາຊມຸນຕຣີ, ປະທານສະມາຄົມນັກຂ່າວແຫ່ງ ສປປ ລາວ, ທ່ານ ສົມສະຫວາດ ພົງສາ ຫົວໜ້າກົມສື່ມວນຊົນກະຊວງຖະແຫຼງຂ່າວ, ວັດທະນະທຳ ແລະ ທ່ອງທ່ຽວ, ຮອງຫົວໜ້າຫ້ອງການກະຊວງ ຖວທ, ທ່ານ ຊາວະຣົງ ລິມປັດທຳມະປານີທີ່ປຶກສາສະມາຄົມນັກຂ່າວນັກໜັງສືພິມ ແລະ ສະມາຄົມຜູ້ຜະລິດຂ່າວອອນລາຍແຫ່ງປະເທດໄທ, ບັນດາຫົວໜ້າກົມ, ຫົວໜ້າບັນນາທິການໃຫຍ່ຂອງ 5 ອົງການສື່ຫຼັກ, ຜູ້ຕາງໜ້າຈາກຫ້ອງການ ຖວທ ແຂວງວຽງຈັນ, ບັນດາທ່ານວິທະຍາກອນຈາກສະມາຄົມນັກຂ່າວນັກໜັງສືພິມ ແລະສະມາຄົມຜູ້ຜະລິດຂ່າວອອນລາຍແຫ່ງປະເທດໄທເຂົ້າຮ່ວມ.

ຈຸດປະສົງໃນການຈັດຊຸດຝຶກອົບຮົມໃນຄັ້ງນີ້ເພື່ອໃຫ້ອົງການສື່ມວນຊົນລາວມີຄວາມຮູ້, ຄວາມເຂົ້າໃຈໃນການຊອກຫາລາຍໄດ້ຜ່ານຮູບແບບສື່ອອນລາຍ, ເພື່ອເຂົ້າໃຈວິທີການຜະລິດເນື້ອໃນຂ່າວທີ່ສາມາດສ້າງລາຍຮັບໄດ້ຢູ່ໃນແຕ່ລະຮູບແບບຂອງສື່, ເພື່ອເພີ່ມທັກສະໃນການຫາລາຍໄດ້ຜ່ານຮູບແບບສື່ອອນລາຍ ໃຫ້ອົງການສື່ມວນຊົນລາວ, ໂດຍເລັ່ງໃສຜູ້ຮັບຜິດຊອບດ້ານການວິເຄາະຂໍ້ມູນ, ພັດທະນາທຸລະກິດ, ບັນນາທິການ, ເນື້ອໃນດ້ານການຕະຫຼາດ ແລະຜູ້ສ້າງເນື້ອໃນໃສ່ໜ້າສື່ອອນລາຍ. ໂດຍເນື້ອໃນຈະຊີ້ໃຫ້ເຫັນຄວາມສໍາຄັນແລະຄວາມແຕກຕ່າງລະຫວ່າງຮູບແບບສື່ຕ່າງໆ, ການຜະລິດເນື້ອໃນທີ່ເໝາະສົມສໍາລັບຮູບແບບສື່ຕ່າງໆ, ວິທີການຫາລາຍໄດ້ຈາກ ຮູບແບບສື່ຕ່າງໆ ຜ່ານອອນລາຍ, ຂໍ້ກໍານົດໃນການນໍາໃຊ້ ແລະມາດຖານຕ່າງໆ ຂອງຜູ້ຊົມໃຊ້ທີ່ກ່ຽວຂ້ອງ, ເຊິ່ງເປັນກໍລະນີສຶກສາ ເຊັ່ນການນໍາໃຊ້ ເຟສບຸກ ແລະຕິກຕັອກ, ການສ້າງຕົວແບບທຸລະກິດ ແລະຝຶກເຮັດຕົວຈິງເພື່ອນໍາສະເໜີຮູບແບບ ແລະແຜນການຫາລາຍໄດ້ຈາກແຕ່ລະຮູບແບບຂອງສື່.

ການຝຶກອົບຮົມ ພາຍໃຕ້ຫົວຂໍ້: “ການນໍາພາເຮັດຕົວຈິງເພື່ອພັດທະນາທັກສະການສ້າງລາຍຮັບຈາກສື່ອອນລາຍໃຫ້ອົງການສື່ມວນຊົນລາວ” ໃນຄັ້ງນີ້ເປັນນິມິດໝາຍອັນດີທີ່ສອດຄ່ອງກັບການປ່ຽນແປງໃໝ່ດ້ານສື່ມວນຊົນໂດຍຈະສ້າງເງື່ອນໄຂສະດວກຊ່ວຍໃຫ້ນັກຝຶກອົບຮົມໄດ້ພ້ອມກັນຮຽນຮູ້ ແລະ ຮັບເອົາຂໍ້ມູນໃໝ່ໆຈາກສື່ໃນຍຸກດີຈິຕອລ; ພ້ອມນັ້ນ, ກໍ່ຍັງຈະໄດ້ຮັບຮູ້ຮູບແບບປ່ຽນທັດສະນິຍະພາບ,ຄວາມສໍາຄັນ ແລະຄວາມແຕກຕ່າງລະຫວ່າງຮູບແບບຂອງສື່ຕ່າງໆ; ການຫາລາຍໄດ້ຜ່ານຮູບແບບຂອງສື່ຕ່າງໆ; ຮູບແບບການຫາລາຍໄດ້ ແລະການວິເຄາະຂໍ້ມູນ; ການຜະລິດເນື້ອໃນຂ່າວໃສ່ສີໃນຍຸກດີຈິຕອລ; ການຊອກຫາລູກຄ້າຢູ່ໃນບັນດາສື່ດີຈິຕອລ ແລະ ການເຮັດທຸລະກິດແບບຊອກຫາສະຖິຕິລູກຄ້າ; ນອກຈາກນີ້, ສຳມະນາກອນຍັງຈະໄດ້ຝຶກຕົວຈິງໃນການສ້າງແຜນວາດທຸລະກິດຕົວແບບທີ່ເນັ້ນໃສ່ປັດໄຈຍຸດທະສາດຫຼັກທັງໝົດ, ໂດຍໃນນີ້ລວມທັງສະຖິຕິລູກຄ້າ, ລະບົບການເຮັດວຽກ, ລາຍຮັບລາຍຈ່າຍ-ກິດຈະກໍາຕ່າງໆຂອງບໍລິສັດ ແລະກໍ່ຈະມີການນໍາສະເໜີແຜນທຸລະກິດ ແລະ ແຜນການຫາລາຍໄດ້, ຊຶ່ງບົດຮຽນຕ່າງໆທີ່ກ່າວມານີ້ຈະກາຍເປັນພື້ນຖານໃນການຊອກຫາ ຫຼືສ້າງແຫຼ່ງລາຍຮັບເຂົ້າສູ່ສໍານັກຂ່າວຂອງຕົນ.