ໃນອາທິດຜ່ານມາທີ່ນະຄອນຫລວງວຽງຈັນ, ຄະນະຜູ້ບໍລິຫານຂອງທະນາຄານໂລກໄດ້ອະນຸມັດງົບປະມານ 132 ລ້ານໂດລາສະຫະລັດ ເພື່ອຈັດຕັ້ງປະຕິບັດໂຄງການພັດທະນາຕາມແລວທາງເສດຖະກິດອາຊີຕາເວັນອອກສ່ຽງໃຕ້ ແລະການເຊື່ອມຈອດ-ເຊື່ອມໂຍງ ເພື່ອແນໃສ່ປັບປຸງການຂົນສົ່ງທີ່ມີຄວາມຄົງທົນຕໍ່ກັບສະພາບດິນຟ້າອາກາດ ແລະປັບປຸງການຄ້າໃນຂົງເຂດພາກພື້ນຕາມແລວທາງທິດຕາເວັນອອກ-ຕາເວັນຕົກ ໂດຍຜ່ານພາກເໜືອຂອງ ສປປ ລາວ.
ໂຄງການດັ່ງກ່າວຈະປະກອບສ່ວນເຂົ້າໃນການຈັດຕັ້ງແຜນແມ່ບົດໃນການເຊື່ອມຈອດ-ເຊື່ອມໂຍງຂອງອາຊຽນດ້ວຍການຍົກລະດັບເສັ້ນທາງເລກ 2 (NR2) ໃຫ້ໄດ້ມາດຕະຖານຂອງເສັ້ນທາງຫລວງອາຊີພ້ອມທັງໃຫ້ມີຄວາມປອດໄພ ແລະຄົງທົນຕໍ່ການປ່ຽນແປງທາງດ້ານສະພາບດິນຟ້າອາກາດ ໂດຍມີຄວາມຍາວປະມານ 300 ກິໂລແມັດ ແລະເປັນສ່ວນໜຶ່ງຂອງເສັ້ນທາງຫລວງອາຊີເລກ 13 (Asian highway 13) ເຊິ່ງຈະເຊື່ອມດ່ານຫ້ວຍໂກນ-ນໍ້າເງິນ ທີ່ຊາຍແດນປະເທດໄທ ຫາດ່ານປາງຮົກ-ໄຕຢາງ ທີ່ຊາຍແດນປະເທດຫວຽດນາມ.
ຊຶ່ງເສັ້ນທາງດັ່ງກ່າວນີ້ຍັງໄດ້ຕັດຜ່ານເສັ້ນທາງລົດໄຟລາວ-ຈີນ ຢູ່ທີ່ແຂວງອຸດົມໄຊເຊິ່ງເປັນການສ້າງໂອກາດໃນການເຊື່ອມໂຍງດ້ານການຂົນສົ່ງລະຫວ່າງ ຈີນ, ລາວ, ໄທ ແລະຫວຽດນາມ.
ນອກນັ້ນ, ໂຄງການຍັງຈະຊ່ວຍປັບປຸງບັນດາເສັ້ນທາງທ້ອງຖິ່ນໃນແຂວງຫລວງນໍ້າທາ, ຫລວງພະບາງ, ອຸດົມໄຊ, ຜົ້ງສາລີ ແລະໄຊຍະບູລີ; ປັບປຸງດ່ານຊາຍແດນ ແລະສິ່ງອຳນວຍຄວາມສະດວກໃນການຂ້າມດ່ານຊຶ່ງປະກອບມີການນຳໃຊ້ລະບົບດີຈີຕອນເຂົ້າໃນການຄຸ້ມຄອງດ່ານຢ່າງມີປະສິດທິພາບ, ເສີມສ້າງຄວາມອາດສາມາດຂອງອົງກອນ ແລະລະບຽບການຕ່າງໆຂອງພາກສ່ວນການຄ້າກະສິກຳ, ການຂົນສົ່ງຫລາຍຮູບແບບ ແລະການວາງແຜນການລົງທຶນໃນຂັ້ນສູນກາງ ແລະທ້ອງຖິ່ນ.
ເປົ້າໝາຍອີກຢ່າງໜຶ່ງຂອງໂຄງການແນໃສ່ສົ່ງເສີມຄວາມສາມາດຂອງຜູ້ຜະລິດກະສິກຳຂະໜາດນ້ອຍເພື່ອໃຫ້ສາມາດຜະລິດສິນຄ້າໄດ້ຫລາຍຂຶ້ນ ແລະສາມາດຊື້-ຂາຍຜ່ານເຄືອຄ່າຍການຂົນສົ່ງແຫ່ງໃໝ່ນີ້ເຊິ່ງມັນຈະເປັນການນຳໃຊ້ປະໂຫຍດສູງສຸດຈາກການເຊື່ອມໂຍງໃນພາກພື້ນໄດ້.
ທ່ານ ອາເລັກສ໌ ເຄຣມເມີ ຫົວໜ້າຫ້ອງການທະນາຄານໂລກ ປະຈຳ ສປປ ລາວ ໄດ້ກ່າວວ່າ: ມັນມີຄວາມສຳຄັນຫລາຍທີ່ປະຊາຊົນຢູ່ທ້ອງຖິ່ນສາມາດເຂົ້າເຖິງ ແລະ ນຳໃຊ້ການບໍລິການຈາກພື້ນຖານໂຄງລ່າງການຂົນສົ່ງຂະໜາດໃຫຍ່ເພື່ອໃຫ້ໄດ້ຮັບຜົນປະໂຫຍດ ທາງດ້ານເສດຖະກິດຕໍ່ເຂົາເຈົ້າ.
ໂຄງການແລວທາງເສດຖະກິດໃໝ່ນີ້ບໍ່ພຽງແຕ່ຈະຊ່ວຍໃນການຍົກລະດັບເສັ້ນທາງໃນຂົງເຂດພາກພື້ນເທົ່ານັ້ນ, ແຕ່ຍັງຈະຊ່ວຍເຫລືອປະຊາຊົນໃນການຜະລິດສິນຄ້າ ແລະການເຂົ້າເຖິງຕະຫລາດໄດ້ກວ້າງຂຶ້ນ.
ພ້ອມກັນນີ້, ໂຄງການດັ່ງກ່າວຍັງຈະຊ່ວຍການພັດທະນາສິ່ງອຳນວຍຄວາມສະດວກທາງດ້ານໂລຈິດສຕິກ ເຊັ່ນ: ທ່າບົກ, ຕະຫລາດຊື້-ຂາຍສິນຄ້າ, ສາງສິນຄ້າ ແລະ ສູນລວມສິນຄ້າຂອງຊາວກະສິກອນເພື່ອສົ່ງອອກສູ່ຕະຫລາດພາຍໃນ ແລະຕ່າງປະເທດ. ການອອກແບບພື້ນຖານໂຄງລ່າງນີ້ຈະໄດ້ຄໍານຶງເຖິງຄວາມຄົງທົນຕໍ່ຜົນກະທົບຈາກການປ່ຽນແປງຂອງສະພາບດິນຟ້າອາກາດ ເຊັ່ນ: ພາຍຸ, ນໍ້າຖ້ວມ ແລະດິນເຈື່ອນນຳອີກ.